Wednesday, January 23, 2013

NWCS 16TH WEEKLY EMAIL BRIEFINGS, FALL 2012-2013



Dear All NWCS Fellow Members;
Dear All Parents, Teachers, and Students;
尊敬的各位家长、各位老师;
亲爱的同学们;
大家好! 

1.新学期网上注册  ONLINE REGISTRATION FOR NEXT SEMESTER IS ON 

 If you prefer, you can do onsite registration at Admin Desk this Saturday.

(B) Most of classes don't need to purchase new textbook, except Chinese 2A, 2E, 2F and 5A, 5E have to buy new textbook ($50.00) for new semester. If you register online, the book fee will be added in your tuition by default. Please remember to print out the receipt to pick up the textbook at admin desk.

(C)Online registration will be ended at the first day of new semester. As you know, some of classes fill in very quickly, and to avoid the high traffic on 02/09, please try to finish registration process at earliest convenience.

(D) If you register the class online but not make payment yet, please remember to print out the report and drop it off with your paycheck at Admin Desk.

2.2013 Washington State Chinese Language and Talents Competition (WSCLTC)
WSCLTC will be held on March 24, 2013. Please encourage your students to participate.       
比赛时间: March 24 (Sunday), 2013 10:00 am – 2:00 pm

比赛地点: Chief Sealth International High School
                                 2600 SW Thistle Street, WA 98126
 比赛组别:
Lower Elementary小学低年级组 (Grades K-2) 
Upper Elementary 小学高年级组 (Grades 3-5),
Middle School
初中组 (Grades 6-8)
High School 高中组 (Grades 9-12)

比赛项目:
Group Poetry Recitation团体诗歌朗诵
Individual Poetry Recitation个人诗歌朗诵
Public Speaking
演讲
Story Telling说故事比赛
Talent Show 才艺竞赛
Chinese Singing歌唱
Drawing 绘画
Chinese Brush Calligraphy 中国书法
Chinese Chess中国象棋
China Knowledge Bowl中国常识竞赛

Organizers 主办单位:
Cultural Exploration of Greater China Foundation 中华文化之旅基金会 (CE)
Confucius Institute of the State of Washington
华州孔子学院 (CIWA)
Chinese Language Teachers Association Washington State
华州中文教师 (CLTA-WA)
Northwest Chinese School
西北中文学校 (NWCS)
Office of Superintendent of Public Instruction World Languages Program
华州教育部世界语言组(OSPI-WL)

Registration Deadline报名截止日期: March 4, 2013
Registration Website
报名网站: http://culturalexploration.org
Registration Fee
报名费用: $5 (whether you participate in one item or all items)
For any question
please email ce2013competition@culturalexploration.org or phone (425) 533-8084
学校鼓励我校在校注册学生积极参赛,踊跃报名。报名费用由学校支付。(报名费先由家长垫付,凭收据来校长办公处报销。)
3.LET’S PARTY: 活泼、快乐、温馨、有序
本周六为本学期的最后一周,请各班主任老师、PTA LEAD及家长协作安排好在各班教室进行的PARTY。活泼、快乐、温馨、有序,同时注意安全,注意保持教室的整洁。低年级各班尤其需要呵护;请各位老师按照冷校长发出的通知安排好本班的各项工作。
4.我校中国农历春节联欢会正在紧锣密鼓地准备着 NWCS LUNAR CHINESE NEW YEAR CELEBRATION IS ON THE WAY (FEB. 3RD, 2013)
为欢度我们中华民族的传统佳节农历春节而举办的文艺演出是我校一年之中最大规模的庆典活动:学长学妹同台,师生家长共舞。这是一场难得的文化盛宴,同学们将盛装登台,用歌、用舞、用欢声和笑语来尽情地书写属于他们的青春记忆。我们殷切地期待着!
5.提高自己,服务社会  CHINAWAY 2013中国暑假志愿者社会实践项目简介
项目简介 : 2009年起,我们通过与中国团中央青少年部,四川省教育局、团委、侨联等多个机构合作,每年组织美国高中生在暑假到中国做志愿者,认识中国,帮助中国,提高自己。这些活动在中国得到了很好的反响,对美国学生也获益非浅。他们大大开拓了孩子的国际视野,锻炼了他们服务社会的技能,提高了他们的中文能力,丰富了他们社会知识与人文知识,加强了他们走入社会的目的性与适应力,得到了家长与孩子的广泛赞扬。(往年项目信息见:www.chinawayusa.com, http://blog.sina.com.cn/sfvolunteer )
2013年我们将与中国最大软件服务商东软集团及四川省青年文化交流协会联合推出软件暑假社会实践项目,本项目除保留了去自闭症基地和当地学校做英语交流的内容外,还利用东软的平台,帮助都江堰社区搭建网站,宣传都江堰,每个学生都有真正的工作实习机会,融学习应用电脑科技,服务社会于一体。
通过社会实践的活动,可以锻炼孩子的组织能力,讲解能力,表达能力;面对面帮助中国弱势儿童,了解不一样的生活,将增强孩子的人生阅历,培养孩子的人文关怀精神。而实习岗位可以锻炼学生的时间管理能力,职业生涯规划,团队合作能力,和国际化的人际交往能力。同时也提高了网络新闻和文章的撰写能力,旅游图片选择,采集,拍摄及后期处理能力。项目的最后统一由东软集团颁发实习证书,主办方颁发志愿者服务证书。
项目时间: 616日~71日;630日~715
报名要求: 9年级毕业的高中以上的学生以及大学生
报名方式: 报名费60美元;项目费用880美元;(315日前报名的将有机票优惠)
点击(www.chinawayusa.com)下载报名表,将报名表与报名费一起邮寄到下列地址:
PO Box 5336Pleasanton, CA 94566
报名咨询:9255233098/925-4783970/925-321-5865/925-265-8591 info@chinawayusa.com

6.LOST AND FOUND
FOUND: A BOOK BISCUIT WINS A PRICE. LOST《钱钟书传》(扉页上写有“文笔好,人物更好”字样)。FOR DETAILS, PLEASE COME ADMIN DESK.

7.《中国历史文化地理丛书》
十五元一套三册的《中国历史、地理、文化》丛书(英汉对照,中英文俱佳)新书已经到达。欲购者,请到ADMIN DESK
A SET OF THREE BOOK SERIES——CHINESE HISTORY, GEOGRAPHY & CULTURE IS AVAILABLE THIS SATURDAY. TO PURCHASE, PLEASE COME TO ADMIN DESK.THANKS.

If there are any typo mistakes, please refer to the version on NWCS web. (www.nwchinese.org) 感谢大家关注我校网站,欢迎大家批评指正。admin@nwchinese.org
谢谢大家!THANK YOU ALL!
张涛 TAO ZHANG
PRINCIPAL, ON BEHALF OF NWCS ADMIN
SERVING NWCS WITH HEART & SOUL